ZAJÍMAVOSTI

Ředitelé zdravotnických zařízení naplánovali strategii rozvoje na rok 2023

3. 4. 2023

Další zvyšování odborné úrovně medicíny a péče o zaměstnance – i to jsou letošní absolutní priority AGELu

Skupina AGEL má za sebou rok, který s ohledem na postcovidové období s sebou přinášel nejen výzvy v podobě dalšího rozvoje procesů nastavených v této náročné době, ale také v potřebě dalšího rozvoje nových kapacit v nemocnicích s ohledem na nejčastější onemocnění populace v oblastech kardiologie, onkologie, ortopedie, neurologie nebo například bariatrické chirurgie. Své letošní cíle bude AGEL stavět především na úrovni poskytované zdravotní péče, ale také na dalším rozvoji digitalizace a elektronizace zdravotnické dokumentace, v jejímž praktickém využívání zdravotníky a lékaři jsou nemocnice Skupiny AGEL v rámci České republiky zcela ojedinělými.

„Absolutní prioritou pro letošní rok v AGELu bude zvyšování úrovně lékařské péče. Již nyní je například kardiologická a onkologická péče a operativa v našich zařízeních na velmi vysoké úrovni. Chceme se tedy s našimi vysoce specializovanými centry dostat nejen mezi nejlepší v rámci České republiky v oblastech kardiologie, onkologie, iktové péče, ortopedie, bariatrie nebo jednodenní chirurgie. Chceme se dostat mezi evropskou špičku, a proto se připravujeme na mezinárodní akreditaci našich zdravotních služeb podle JCI,“ říká MUDr. Marie Marsová, MBA, LL.M., místopředsedkyně představenstva společnosti AGEL. (Mezinárodní akreditace vyžaduje, aby posuzované zařízení prokázalo shodu s více než 300 standardy vypracovanými mezinárodní odbornou komisí, pozn. redakce).

S těmito cíli přímo souvisí plány na vzdělávání lékařů a rozšiřování jejich odborného potenciálu v nově vytvářených odborných centrech. „Budeme naše lékaře vysílat daleko více do zahraničí na stáže, což je pro jejich odborný růst zcela zásadní. Chceme také více spolupracovat s lékařskými fakultami a zřídit specializované kliniky a spolupracující pracoviště v našich nemocnicích. Rádi bychom uvítali v našich zdravotnických zařízeních více studentů doktorandských oborů, více lékařů v aplikovaných programech ve spolupráci s naší Vědeckou radou, složenou z odborných kapacit, které udávají směr českého zdravotnictví. Chceme rozšířit i počet našich škol pro všeobecné sestry a nelékařské odborníky,“ doplnila letošní strategii MUDr. Marie Marsová. Nejen s ohledem na konkurenční prostředí v českém zdravotnictví, ale také s ohledem na soulad špičkové úrovně poskytovaných služeb pacientům, se AGEL chystá zásadně zaměřit na to, aby se pacienti v jeho zdravotnických zařízeních cítili komfortně.

„Zdravotnická péče je především péče na vysoké odborné úrovni, kterou pacientovi poskytujeme, ale ruku v ruce s tím chceme být našim pacientům empatickými průvodci v jejich nemoci a zároveň jim nabídnout například nadstandardní hotelové služby tak, aby se u nás dobře cítili, mohli si zvolit pobyt v komfortnějším zázemí, vybrat stravu z pestřejšího menu nebo se zapojit do programu prémiové péče,“ dodává MUDr. Marsová. Minulý rok potvrdil, že Skupina AGEL je již nyní republikovým lídrem v digitalizaci a především v elektronizaci zdravotnické dokumentace. Právě v této oblasti jde vývoj nejrychleji dopředu. Nebudou to jen tablety, které již sestřičky a lékaři používají k pohodlnějšímu zaznamenávání zdravotního stavu, k diktování vizit nebo dokumentaci chronických ran. Elektronizace v AGELu bude již brzy velkou výhodou i pro samotné pacienty a spolupracující externí specialisty. „V současné době můžeme v souladu s pravidly GDPR sdílet s registrujícími lékaři našich pacientů výsledky jejich vyžádaných vyšetření – nejen laboratorních či komplementárních, ale i ambulantních nebo propouštěcích zpráv pacienta. Smyslem je, aby pohodlně přes námi vyvinutý portál AGEL PARTNER mohli okamžitě po vyšetření získat data o svém pacientovi – od laboratorních výsledků, přes lékařské zprávy, po vyžádanou bodovou produkci. Zároveň připravujeme i portál samotného pacienta, který by tam měl získat pohodlný způsob, jak se objednat na vyšetření nebo spravovat svou dokumentaci,“ dodává MUDr. Marsová.

Navzdory těžkému období se dařilo ve zdravotnických zařízeních Skupiny AGEL rozšířit portfolio poskytované péče a personálně stabilizovat jednotlivá zdravotnická zařízení, kde je jedním ze zásadních letošních cílů také komunikace a spolupráce se samotnými zaměstnanci. „Již nyní u nás dobře funguje sdílení best practices – ty nejlepší prověřené zkušenosti si vedení jednotlivých nemocnic mezi sebou pravidelně předávají. Chceme ale naše zdravotníky a lékaře ještě více vtáhnout do provozu zdravotnických zařízení tak, abychom se měli možnost lépe dostat k jejich tipům na zlepšení fungování provozů. Také chceme změnit systém odměňování tak, aby ti, kteří nadstandardně dobře pracují, byli také nadstandardně odměňováni, aby měli možnosti pro rozšíření své kvalifikace a vzdělávání. AGEL musí stavět na třech vrcholech trojúhelníku – na zaměstnancích, na pacientech, a na poskytování kvalitní zdravotní péče,“ uzavřela MUDr. Marie Marsová MBA, LL.M., místopředsedkyně představenstva společnosti AGEL.

✒  GABRIELA LEFENDA