Dobrý den,

stává se vám, že v souvislosti s nějakou situací se vám vybavují jiné myšlenky, které s původními neměly nic společného? Věřím, že určitě. Já si takové pocity přivezla z letošní dovolené v Chorvatsku. I když jsme původně plánovali jinou destinaci, řízením osudu došlo k tomu, že jsme se po dlouhé době zařadili mezi necelý milión Čechů, kteří směřovali do nejoblíbenějšího cíle českých turistů. Cesta tam proběhla bez větších problémů. Vyjeli jsme ve čtvrtek a cestu proložili návštěvou Vídně a nocí v Rakousku. Moderní dálnice z větší části trasy dlouhé skoro tisíc kilometrů umožňují rychlou jízdu, takže i děti v autě často zapomenou na své obligátní: „Kdy už tam budeme?“ Bohužel, cesta zpět odhalila zásadní problém. Zatímco skoro všechny země na trase používají dálniční známku, Chorvatsko se stále drží výběru mýtného. Sobotní cesta zpět se proto stala nežádoucím dobrodružstvím, které vyvrcholilo sedmi kilometry před slovinskými hranicemi, které jsme ujeli za rekordních 150 minut. Děti na zadních sedadlech už po několikáté viděly svůj oblíbený film a zásoby jídla, pití i trpělivosti se tenčily… Dívala jsem se na stovky otrávených i nazlobených opálených turistů, kterým se někdo rozhodl pokazit část dovolené, ukrojil z jejich času a dobré letní nálady. Celý systém kvalitních dálnic zklamal jen díky jednomu jedinému místu.

Služby, které poskytujeme pacientům, představují dálnici, cestu vedoucí k obnově jejich zdraví a každý její úsek, každý kilometr, je velmi důležitý. Náš lékař, sestra, ale i řidič sanitky, každý náš zaměstnanec se podílí na výsledku, svým chováním a prací pomáhá, aby nemocný získal své zdraví co nejdříve zpět. Úkolem našich zaměstnanců je pečovat o pacienty a mým úkolem je starat se o zaměstnance, aby mohli a chtěli splnit své poslání. Mou vizí je motivovaný, bezchybně fungující tým lidí, který vrací lidem jejich zdraví.

Na závěr vyslovím jedno přání, které souvisí se zmíněným Chorvatskem. Už dlouho jsem neviděla tak nepříjemné prodavačky, jako v některých tamějších obchodech a s povděkem vzpomínala na ty naše české, od Albertu až po Lidl. Uvědomila jsem si, že jakmile se k vám někdo opakovaně nechová vstřícně a ohleduplně, máte tendenci zapomenout i na své „slušné vychování“ a oplácíte mu to. Výsledkem je atmosféra, která je nepříjemná oběma stranám a brání pozitivní komunikaci směřující k vytčenému cíli. Přeji si, ať dokážeme být k sobě ohleduplnější a uděláme si život, který je sám o sobě dost složitý, příjemnějším.

Léto je minulostí, období dovolených skončilo. Užijte si podzimu, věřím, že bude moc hezký.

Mgr. Zuzana Wojewodová
členka představenstva pro personalistiku společnosti AGEL a.s.