ZAJÍMAVOSTI

V nemocnicích skupiny AGEL začala implementace nového stravovacího systému

23. 9. 2021

Nový systém má za úkol nahradit stávající a ve většině nemocnic AGELu více než 20 let staré řešení, přičemž přináší řadu výhod.

Text: Ing. Martina Miarková, Ing. Tomáš Želazko / Foto: Ing. Jakub Košina

Objednávka jídla v mobilní aplikaci. Tuto novinku mohou začít využívat zaměstnanci nemocnic skupiny AGEL. „Jednoduchý klik v telefonu zajistí, že každý strávník dostane jídlo podle svého výběru a nebude tak odkázán na čas návštěvy jídelny, což byl u nás v nemocnici velký problém,“ říká Petr Šipula, vedoucí stravovacího provozu Nemocnice AGEL Třinec–Podlesí. Počátkem září začala po šesti měsících intenzivních příprav postupná implementace nového moderního stravovacího systému v osmi nemocnicích skupiny AGEL, které si stravování samy zajišťují. Jako první začne na nový systém najíždět Nemocnice AGEL Třinec–Podlesí, kterou budou následovat Nemocnice AGEL Český Těšín a Nemocnice AGEL Jeseník. Dále se pak bude postupovat podle naplánovaného harmonogramu implementací v nemocnicích v Novém Jičíně, Prostějově, Přerově, Šternberku a Podhorské nemocnice. Ve Valašském Meziříčí půjde o upgrade stávajícího stravovacího systému. 

Nový systém má za úkol nahradit stávající a ve většině nemocnic AGELu více než 20 let staré řešení, přičemž přináší řadu výhod. „Očekávaným ekonomickým dopadem bude zrychlení a zjednodušení práce personálu pří plánování a následné kontrole provozů z hlediska nákupu surovin a sledování nákladů. Standardizace umožňuje optimalizovat zdroje v provozech a snížit administrativní zátěž na straně centrálního řízení i na straně stravovacích provozů, například automatizovaným vytvářením nákupních seznamů,“ říká Ing. Jakub Košina, člen představenstva společnosti Medical Systems, která celý projekt zaštiťuje. Systém nabízí podstatné zjednodušení i pro samotné uživatele, kteří mají k dispozici také mobilní verzi systému s možností dobíjení účtu přes e-banking. 

„Každý klient po přihlášení, kromě nabídky jídel a svých objednávek, dostává cílenou nabídku nebo například informace o historii svého účtu. Spokojenost strávníků lze sledovat zapojením anket do systému,“ uvádí Jakub Košina s tím, že po technické stránce přináší nahrazení stávajícího morálně a technologicky zastaralého stravovacího systému nové moderní řešení s řadou výhod včetně již zmíněné mobilní aplikace. Podstatnou výhodou pak je automatizované napojení na stávající informační systémy jako například nemocniční informační systém IKIS nebo také personální a účetní systém. V některých nemocnicích budou k dispozici prezentační místa určená k objednávce jídla nebo zjištění potřebných informací klienta.

Způsoby využití prezentačního místa se neustále rozšiřují, a to vše bez účasti obsluhy. U samotného výdeje získává obsluha díky multifunkčnímu terminálu jednoduše všechny informace, které potřebuje. Kromě těch základních o objednaném jídle a počtu porcí to může být například historie předchozích výdejů jídel. „Pevně věříme, že díky novému modernímu systému a jeho možnostem optimalizace snížíme dopad na životní prostředí a zároveň zvýšíme požitek ze stravování jak obslužnému personálu, tak především našim strávníkům,“ dodal člen představenstva Jakub Košina.