Lékárna AGEL

Jak zvládnout současné náročné období a dobře usínat

12. 3. 2021

Lékárnice Jana Doleželová radí

Letošní rok klade vlivem pandemie velké nároky na psychiku. Obáváme se nejen o zdraví své či svých nejbližších, ale také o práci. Navíc při zavřených školách musí většina rodičů řešit péči o děti, jejich výuku a stravu. Při práci z domova je obtížné zvládat všechny povinnosti najednou a organizovat pohodový chod domácnosti. A tak mnozí z nás letos nemají lehké spaní. Jak psychiku podpořit? 

Relaxační vliv má procházka či lehký sport v přírodě, ideálně v lese. Najděte si nejlépe takové trasy, které nejsou turisticky vyhlášené, a vyhněte se víkendovým davům. Vhodná je také sauna či masáž. Pokud nelze navštívit relaxační centra, s vhodnou masážní emulzí můžete navodit správné uvolnění napjatých partií i automasáží, nebo požádejte partnera. Takto strávené společné chvíle jen posílí Vaše vztahy. Nesmíme zapomínat ani na bylinky, konkrétně např. na meduňkový čaj, který uklidňuje a zlepšuje spánek. Přínosné jsou čajové směsi s obsahem meduňky, heřmánku, levandule, kozlíku, mučenky či chmelových šištic. Mimo tyto bylinky je před spaním vhodné také teplé mléko a banán. Ložnici dobře vyvětrejte a udržujte nižší teplotu a tmu v době spánku. Pomoci s usínáním může i levandulový polštář či svíčka s levandulovou silicí. Pokud chcete rychlou úlevu od bdění se snadnou aplikací, lékárník vám doporučí vhodné doplňky stravy ve formě tablet nebo sirupu. Trápí-li Vás respirační potíže a budí Vás kašel nebo rýma, užijte po poradě s lékárníkem přípravky tišící kašel a uvolňující nosní dutiny. V novém roce Vám tedy přeji mnoho zdraví, pevné nervy a sladké sny.