Lékárna AGEL

Jak se dostat zpět do formy…

4. 3. 2019

Také máte ještě pořád pocit, že nedopnete knoflík u kalhot, nebo patříte k těm, kteří mohou sníst cokoliv a na jejich váze se to neprojeví?

(Otázku poslala paní Hana V., Praha)

Pokud patříte do první skupiny, mám pro vás pár jednoduchých rad, jak se vrátit zpět do formy:
Ráno nastartuje metabolismus sklenice teplé vody s citronem. Pak následuje snídaně, kde by měly být především sacharidy s nízkým glykemickým indexem. Tedy např. jáhlová, vločková či pohanková kaše slazená například rozinkami, ovocem či skořicí. Variantou je také celozrnné pečivo se sýrem a kouskem zeleniny.
Svačina – ideální je ovoce.
U oběda jsem velkým zastáncem polévek. Teplá tekutina opět aktivuje metabolismus a částečně i zaplní žaludek. Jako hlavní chod pak lze doporučit vařené či dušené pokrmy, nikoliv smažené. Z masa jsou nejméně kalorické ryby, následně drůbeží maso, nejvíce pak klasické červené maso. Pokud se jedná o přílohy, nejlehčí je samozřejmě zelenina, následovaná brambory, nejhůře jsou na tom knedlíky a hranolky.
Jako odpolední svačinka se hodí například bílý jogurt s oříšky.
Večeře by měla obsahovat především bílkoviny a zeleninu.
Denní pitný režim by měl být založen především na vodě a ovocných či bylinných čajích. Slazené minerálky, džusy ani alkohol nejsou vhodné.
A nesmí chybět pohyb. Zkuste vynechat výtah a upřednostnit schody. Tam, kde to jen trochu lze, dejte přednost svižné chůzi či kolu namísto MHD či autu. Denně alespoň 30 minut rychlé chůze je ideální pro zvednutí tepové frekvence do pásma, kde začínáme odbourávat tuky!
Přeji rychlý krok a ať jste brzy opět fit!

PharmDr. Jana Doleželová zvítězila ve finále soutěže Miss ČR 2004. Poté reprezentovala Česko na světové soutěži Miss World 2004 a při finále této soutěže byla vybrána mezi TOP 10 nejkrásnějších dívek. Vystudovala Farmaceutickou fakultu na Karlově Univerzitě a poslední tři roky pracuje ve společnosti Repharm.