Významné události

Nemocnice AGELu opět bodovaly hodnocení spokojenosti pacientů

31. 1. 2013

Pacienti v anonymním hlasování hodnotili spokojenost s péčí ve 159 nemocnicích z celé České republiky.

Text: Bc. Radka Baková

Nemocnice skupiny AGEL se mohou pyšnit výborným umístěním v anketě nezávislé organizace HealthCare Institut, kde všechny získaly nejvyšší možný počet pěti hvězdiček. To znamená, že spokojenost pacientů byla vyšší než 80%. Některá zařízení se navíc umístila na předních příčkách v celostátním i regionálním hodnocení nebo uspěla ve speciálních kategoriích.

Čtvrtá nej v republice

Obrovskou spokojenost s poskytovanou péčí projevili při hodnocení pacienti Nemocnice Prostějov, která získala v rámci celorepublikového hodnocení hospitalizovaných i ambulantních pacientů nádherné čtvrté místo. Zároveň obsadila krásnou třetí příčku v kategorii „Nejusměvavější nemocnice v ČR 2012“. „Jsme rádi, že naši pacienti hodnotí takto příznivě naši práci a s ohledem na umístění prostějovské nemocnice v doprovodné kategorii „usměvavá nemocnice“ - tentokrát dokonce na třetím místě - se zdá, že i celková atmosféra v nemocnici je vnímána a hodnocena velmi dobře. Snažíme se již několik let zdůrazňovat význam kulturní a vlídné komunikace a obecně humánní rozměr poskytování zdravotní péče. Výsledek celostátní ankety nasvědčuje, že tyto hodnoty naši pacienti vnímají. Děkuji svým kolegům v nemocnici a děkuji také našim pacientům za takto vlídné hodnocení, které zároveň přijímáme s velkou pokorou. Každý den léčíme stovky pacientů a v každém jednom případě chceme nadále usilovat o spokojenost každého z nich,“ zhodnotil ředitel Nemocnice Prostějov Ing. Tomáš Uvízl výsledek celostátní ankety.

Čtyřikrát první

Neoblíbenější nemocnicí ve Zlínském kraji se stala, stejně jako v loňském roce, Nemocnice Valašské Meziříčí. Od roku 2007 to je již čtvrté krajské čtvrté vítězství tohoto zdravotnického zařízení. „Jsem přirozeně velmi ráda, že je nemocnice i nadále pacienty vnímána velmi pozitivně. Konkurence zdravotnických zařízení je velmi tvrdá a se ctí obstát je stále složitější. Tímto bych chtěla poděkovat všem našim pacientům. Můj dík patří ale především všem zaměstnancům naší nemocnice, neboť toto prvenství je hlavně výsledkem jejich poctivé práce a lidského přístupu k našim pacientům,“ řekla ředitelka Nemocnice Valašské Meziříčí MUDr. Petra Šupšáková.

Speciální kategorie

První místo ve speciální kategorii „Nejkratší čekání z pohledu pacientů“ získala v průzkumu spokojenosti Nemocnice Český Těšín, která byla rovněž ohodnocena třetí příčkou v rámci Moravskoslezského kraje v hodnocení ambulantních pacientů.Úspěchu dosáhla také ambulantní zařízení, a to konkrétně Poliklinika Olomouc, která byla v Olomouckém kraji ve své kategorii zvolena jako třetí nejlepší. Průzkum každoročně provádí organizace HealthCare Institute, v loňském roce probíhal od března do konce září. Své názory vyjádřilo více než 40 tisíc hospitalizovaných pacientů a 21 tisíc pacientů vyšetřených v ambulancích. Pacienti hodnotili například chování personálu, dodržování zásad intimity či celkovou úroveň zdravotní péče.