Personalisté informují

Novou personální ředitelkou ve společnosti AGEL se stala Mgr. Kateřina Saparová

17. 3. 2014

Společnost AGEL má od 1. ledna novou personální ředitelku. Stala se jí Mgr. Kateřina Saparová.

Text a foto: redakce

Před nástupem do naší společnosti pracovala Mgr. Kateřina Saparová jako Senior HR Manager ve společnosti Honeywell, kde prošla několika pracovišti. Nejen o tom, jaké jsou její první dojmy na novém pracovišti a na co se v nové pozici zaměří, jsme si povídali s novou ředitelkou v následujícím rozhovoru.

Stihla jste se již ve své oblasti ve společnosti AGEL zorientovat? Mohla byste specifikovat, na co se chcete ve své roli zaměřit?

Jsem ve společnosti jen krátce, proto jsem většinu času věnovala poznávání procesů, snaze pochopit, jak věci fungují. Stavěla jsem se dosud tedy spíše do role pozorovatele. Přiznávám, že oblast zdravotnictví je pro mě novum, dosud jsem působila v personalistice ve službách, ve výrobní společnosti i ve společnosti zabývající se vývojem. Řekla bych, že personalistika ve zdravotnictví je od každého kousek. Vzhledem k tomu, že strategií společnosti AGEL je poskytovat špičkovou péči, potřebujeme odborníky, kteří nám pomohou tuto strategii naplňovat. Budeme se tedy soustředit na systematický rozvoj našich odborníků. Je důležité si uvědomit, že při všech činnostech (i takto bohulibých jako je rozvoj potenciálu, který máme v našich zaměstnancích) musíme mít na paměti efektivitu. Velmi zjednodušeně řečeno – zajímají mě náklady a případně možnosti získávání různých dotačních titulů. Ve skupině AGEL vidím také velký prostor, který může přispět k vyšší efektivitě, i v oblasti standardizace personálních procesů ve společnostech napříč skupinou.

Očekáváte nějaké překážky? Jak se případně vypořádáváte s překážkami, které se Vám v naplňování cílů (po)staví do cesty?

Nemohu říci, že bych čekala vysloveně překážky, velmi často se ale setkávám s tím (a i setkávala), že personalistika je vnímána jako servis, služba bez nějaké zvláštní přidané hodnoty. To potom samozřejmě ovlivňuje i míru ochoty ostatních oddělení spolupracovat na projektech. Osvědčilo se mi, že je nutné velmi dobře vysvětlovat, komunikovat se všemi dotčenými účastníky a nepodceňovat význam dobré přípravy.

Jaký jste šéf?

To asi nejlépe posoudí moji podřízení, ale všichni víme, že energie proudící mezi vedoucím a týmem je obousměrná, z toho usuzuji, že když se mi pracovalo s mými lidmi příjemně, cítili to i oni stejně. Fluktuace v mých předchozích týmech byla způsobena prakticky jen odchody na mateřskou. A to mě, abych tak řekla, hladí po duši.

Co Vás v profesním životě motivuje a posouvá dál?

Mám ráda, když je za mnou vidět odvedená práce a bytostně potřebuji, aby věci dávaly smysl.

Co ráda děláte ve volném čase?

Aktivně odpočívám. Věnuji se nordic walkingu – než jsem s ním začala, nevěřila jsem, jak příjemný sport to je. Dlouhé roky jsem se věnovala dostihům chrtů, nyní mám ale smečku v "dostihovém důchodu“ a bohužel na přípravu mladé krve mi nyní nezbývá čas. Ale do budoucna… (smích)