NADACE AGEL pomáhala

NADACE AGEL zajistila moderní pomůcky pro sluchově postižené

29. 6. 2015

Neslyšet troubení auta nebo jen běžné zvonění budíku – s tím vším se musí sluchově postižení denně setkávat. Proto se jim NADACE AGEL rozhodla pomoci.

Text a foto: Mgr. Radka Miloševská

Poradenské centrum pro sluchově postižené v Kroměříži je nově vybaveno moderními kompenzačními pomůckami. NADACE AGEL této příspěvkové organizaci přispěla na nákup moderního vybavení částkou 30 tisíc korun. Téměř 300 klientů kroměřížského centra má tak možnost zapůjčit si tyto přístroje bezplatně domů. „Říká se, že nevidomý je litován a neslyšící vysmíván. Toto rčení bohužel často platí, protože sluchové postižení na první pohled u člověka nepoznáte. Sluchadla jsou téměř nepostřehnutelná, a pokud handicapovaný komunikuje bez potíží, lidé jej pokládají za zdravého. Nastávají ale situace, kdy něco přeslechneme a odpovídáme na něco jiného, než jsme tázáni. Pak na nás lidé koukají jako na blázny,“ popisuje strasti života sluchově postižených Drahomíra Kunčarová, ředitelka kroměřížského poradenského centra, která sama přišla o sluch ve svých 20 letech. 

NADACE AGEL se rozhodla neřadit se k těm, kteří sluchově postižené přehlíží a poradenskému centru darovala 30 tisíc korun. Z prostředků byly pořízeny nejrůznější kompenzační pomůcky – vibrační budíky, chůvičky, sluchadla na poslech televizoru a další. Téměř 300 klientů z kroměřížského centra a zhruba 200 neslyšících, kteří se obracejí na pobočku poradenského centra ve Valašském Meziříčí, si může pomůcku zdarma zapůjčit domů. „Zdraví lidé si nedokáží ani představit, jaké to je, když někomu chybí tento smysl, tolik důležitý pro komunikaci. Při návštěvě centra jsem se přesvědčila, že možnost komunikace není tak samozřejmá. Neslyšet troubení auta nebo jen běžné zvonění budíku – s tím vším se musí sluchově postižení denně setkávat. Proto jsme rádi, že díky nám měli možnost pořídit nové pomůcky,“ uvedla výkonná ředitelka NADACE AGEL Mgr. Denisa Rísová.