Podhorská nemocnice

Online poradna pomáhá ženám s problémy intimního charakteru

21. 10. 2016

Gynekologicko-porodnickou poradnu Podhorské nemocnice je velký zájem.

Text: Ing. Tomáš Želazko, Mgr. Markéta Stržínková / Foto: Mgr. Markéta Stržínková

Komunikace s pacienty, ochota poskytovat informace a otevřenost v jednání nemocnice s veřejností jsou základními znaky moderního zdravotnického zařízení, které si váží svých pacientů. V současné době nestačí mít webové stránky, ale je potřeba pracovat s aktuálními trendy v komunikaci. I proto před několika měsíci Podhorská nemocnice spustila na svých webových stránkách online poradenství v oblasti porodnictví a gynekologie. Gynekologicko-porodnická poradna je určena zejména pro ženy, ale i pro muže, a má posloužit jako rádce a zdroj informací v případě, že si nevíte rady nebo máte nějaké problémy. „Zatímco zpočátku nadstandardní službu gynekologicko-porodnické poradny využívalo několik zájemců, postupně se počet dotazů zvyšuje,“ říká primář gynekologické ambulance a předseda představenstva Podhorské nemocnice MUDr. Marián Olejník, MBA, který na otázky zájemců většinou odpovídá.

Tazatelé jsou většinou z našeho regionu, ale píšou prakticky z celé republiky a měli jsme i dotaz ze zahraničí,“ doplnil. Prostřednictvím jednoduchého formuláře na webových stránkách Podhorské nemocnice může žena i muž položit svůj dotaz, na který se primář snaží co nejrychleji odpovědět. Dotazy na webu jsou zveřejňovány anonymně. V databázi dotazů a odpovědí je také možné vyhledávat. A jaké jsou nejčastější otázky? Co je před, během a po porodu čeká, jak pečovat o novorozence, význam kojení pro zdraví miminka, jak mohou darovat pupečníkovou krev nebo otázky na různé zdravotní potíže, které se mohou vyskytnout během těhotenství. „Internetová poradna samozřejmě nemůže nahradit klasické vyšetření u lékaře. V mnoha dílčích problémech je účinným pomocníkem pro širokou veřejnost. Přispěje také k dalšímu zkvalitnění služeb pro naše pacientky,“ vysvětluje účel poradny Marián Olejník.

Za důležité také považuje, že díky snadné dostupnosti konzultace přes internet bude možné včas zachytit problematické případy pro účinnou léčbu. „Zřídit poradnu jsme se rozhodli i na základě potřeby zodpovídat dotazy pacientek, které se s obdobnými problémy telefonicky obracely různě na sestry a lékaře oddělení, přičemž ne vždy bylo v možnostech personálu dotazy efektivně zodpovědět,“ doplňuje primář. Podle MUDr. Mariána Olejníka využívají poradny často také pacientky, které se v ordinaci nestihly na vše zeptat, nebo je otázky napadly, až opustily ordinaci. Řada z nich se také někdy stydí o některých svých intimních problémech v ordinaci hovořit, takže využije služeb poradny. Poradenská služba také ušetří ženám čas, protože díky adekvátní odpovědi v pravý čas nemusí kvůli maličkosti chodit k lékaři, od drobných potíží si často mohou pomoci samy, protože část základních lokálních gynekologických léků je volně prodejných. „Největším přínosem pro pacienta je možnost jednoduše získat názor od odborníka na určitý problém. Věříme, že pacientky tuto službu oceňují,“ uzavírá primář.